RSS
Malaysia Web Hosting

18 July 2010

Nujum Pak Sotong, Peramal World Cup 2010

 

Demam World Cup 2010 dah berakhir. Lega. Semua dah tau team mana sang juara. Viva Espana! InsyaAllah,kalau panjang umur, bolehlah tengok World Cup lagi 4 tahun dari sekarang. Kali ini di negara yang terkenal dengan tarian samba yang hot tu- Brazil.
!!!!Amaran untuk pembaca yang beragama Islam, jangan percaya pada ramalan nujum.Takut terpesong akidah.
Dalam World Cup kali ini, ada satu makhluk Allah yang berjaya mencuri tumpuan dunia. Paul,seekor sotong kurita yang menetap di Akuarium Sea Life,Jerman, tak pasal2 jadi popular gara2 membuat ramalan tepat keputusan perlawanan World Cup. Termasuk keputusan perlawanan akhir yang berpihak kepada Sepanyol.
Paul,sotong kurita nujum World Cup 2010

Si sotong kurita ni juga mencetuskan kontroversi kerana berani meramalkan Jerman kalah di tangan Sepanyol pada perlawanan separuh akhir. Apalagi, hot la penyokong Jerman sebab dah la menumpang tinggal kat Jerman. Sampai ada ugut nak buat lauk sotong ni. Hhmmm…lauk apa sedap ya? Sambal tumis sotong kot? Ada juga cadangkan si Paul ni dibuang negara,hantar balik ke England tempat asal dia hehehe…sian Paul.
Nasib baik la si Paul ni tak tinggal ni negara yang penduduknya suka menyembah2. Mau diangkatnya sotong ni ke tahap dewata hehehe….
Walau bagaimanapun, tugas Paul dah selesai dengan tamatnya World Cup. Ini adalah World Cup Paul yang terakhir sebab dah masuk umur pencen. Kalau lah Paul ni boleh berkata2, mungkin dia cakap "Fuuhh!!!Lega!!!! Dapatlah aku hidup dengan aman-tenteram lepas ni. Apalah manusia ni,mende2 karut ni pun nak percaya.Aku main belasah je teka hahaha..."


0 comments:

Post a Comment