RSS
Malaysia Web Hosting

05 March 2010

American Idol Is Back!

Last night aku layan American Idol! Apasal ternganga tu? Tak percaya ka? Percayalah…aku follow gak American Idol (AI) tau. Bukanlah sampai level kipas-berani-mati ya. Tapi ikut jugak la perkembangan American Idol ni. Sekurang2nya tak la aku terlopong je bila orang cerita pasal Ryan Seacrest, Kelly Clarkson, Adam Lambert, David Cook, David Archuleta dan pengkritik bermulut laser si Simon Cowell.

idol-logo

Diam tak diam, AI dah masuk season 9. Sebenarnya aku layan AI ni pun baru2 je. Masa awal2 season dulu tak berapa nak amik pusing. Aku rajin layan tengok AI ni especially time audition session. Tergelak nengok macam2 gaya orang nak jadi star, nak jadi popular. Nyanyi pitching ke Laut Antartika pun ada hati join gak. Sain maut nak kena laser dengan si Simon Cowell tu la jawabnya!

simon Si Lazer Simon Cowell

Malam ni group Top 10 guys perform. Dalam reramai tu, aku suka dengar sore si Alex Lambert. Nama cam nak sama dengan runner-up last season Adam Lambert…tapi jangan ‘kecenderungan’ sama dah lah ya! Haru! .

adam Si G** Adam Lambert

Alex voice tone is so unique dan sedap didengar (ikut halwa telinga aku la, orang lain dunno). Si Alex ni budak kampung ulu mana la kat US tu. Stage fright memang obvious masa 1st performance last week. This week dah relax sket. Aku bet mesti ramai girls yang vote dia sebab boyish look dia tu. Shy2 cat gitu. Muka innocent je. Lagipun muda-belia lagi, baru 19 tahun. Cuma stage presence kureng sket. Ah!Tak kisah la. Janji sore sedap.

08_alex_lambert Si Pemalu Alex Lambert

Alex reminds me of David Arculeta, runner-up season 7. David at that time was only 16 years old but yet he has a great voice. Suka sore David dan personaliti dia, cuma tak de rezeki nak menang. Tak kisahlah..sekarang dah popular pun.

david-archuleta Si Adorable David Archuleta 

Selain daripada Alex Lambert, sore Lee DeWyze pun best gak. Ada commercial value gitu , kalau buat album boleh jual lah. Style pun ada. Yang lain2 tu, so-so je. Tapi, it’s too early nak kata sapa boleh jadi the Next American Idol. Group Top 10 girlz belum perform lagi. Kadang2 masa awal2 ni diorang tak berapa menyengat. After few weeks, bila dah comfortable dan dah dapat rentak, barulah contestants ni all out.

However, I do hope Alex Lambert will stay many,many weeks. Lagi bagus dapat gi final.Becoz, bak kata Simon Cowell, “you are a good singer!”. Simon, I do agree with u!

Layan la 2nd week performance Alex Lambert ni ya…Everybody Knows by John Legend.

Alex Lambert-American Idol Season 9

my signature5

0 comments:

Post a Comment